16 Haziran 2008 Pazartesi

Sabah kalkış işkencesi


Hayatta yapmakta en zorlandığım şeylerden biri sabah kalkmak. Erken kalkmak demiyorum, kalkmak başlı başına bir dert, saat kaç olursa olsun. Tabi erken kalkacaksam daha da beter bir zulüm bana. Bu durumda bize yardım eden önemli bir gereç var. Acaba nedir nedir? Eveeet, çalar saat, ya da telefonlarımızın alarmları. Tabi kalkış sürecini kısaltmak için ya çok bağıran saatler alırız, ya da alarmlarımıza melodi olarak uyandırıcı şarkılar ayarlarız. Yalnız, bunlara örnekler o kadar da sıradan değil sanki :)
İlkokul öğretmenim bana hediye olarak bir saat almıştı bir keresinde. Bir kız çocuğu şeklinde, çocuğumuz da tam Elmayra tipinde. Elinde bir tavşan boğulur vaziyette, elbisesi saçları falan da yumurcak kız işte. Ama o alarm yok mu, bütün apartmana yetecek derecede yüksek sesle abuk subuk bir melodi, aralarda da kızımızın sesi: "Good morning!" Çileden çıkarırdı beni :S Ama geçende babamınkini duyunca daha bir şok oldum. Google'da "mahallenin güzeli sezen roman havası" diye aratın, karşınıza salak bir şarkı çıkacak. İşte o şarkıyla uyandım bir sabah, adeta ev çınlıyordu. Allah'ım öyle bir eziyet olamazdı sabah 8.30da :( Şimdi köyde annem bazen babamı uyandırmak için telsizi kullanıyor :D Evet, çok teknolojik bir aileyiz. Annem ahırdan alarmına basıyor telsizin, buradan telsizin eşi ciyak ciyak ötüyor ve ben yine sinir oluyorum sabah 8de. Hele bir de Bursa'daki evde annemlerin bir tane var milattan öncesine ait, "zıııırrrrrrrrrr" diye öten tiplerden. Onu duydum mu korkuyorum işte :S
Bu kadar eleştiriyi yaptım da, benimkini merak ederseniz, Black Eyed Peas'den Pump it, yani pulp fiction :D Ne kadar sinir bozucu olduğunu Ayşe'ye sorunuz, o size daha iyi anlatır. Yine de, sabah sabah "Hadi hadi hadi hadi hadiiiiiiiiiii, dındırınııın dındırının dındırınııınıın dındırının" şeklinde bir Fatih Ürek şarkısıyla uyanmaktan iyidir. Bu şarkıyı sevdiğimi cümle alem bilse de - :p - bununla uyanmak istemem. Bir de In Flames ile kafa sallayarak uyanan insan modeli var ki, o da kabul edilebilir ama tercihim değil.
Çalar saat üzerine bu kadar saçmalamak, onlardan fazlasıyla tiksinmemin, aynı zamanda da alternatifleri konuşup eğleniyor olmamın bir getirisi sanırım :D Umarım bir gün biyolojik saatim yeterince aktif olur da böyle saçma şarkılarla uyanmak zorunda kalmam. Efsaneye göre Hades'in sabah uyandırma görevlisini ceza olarak horoza dönüştürmesi akıllıca bir cezaymış, artık ona katılıyorum :p

2 yorum:

Saygin dedi ki...

Bir ara bi arkadaşımdan bi çalar saat duymuşsun. Üzerinden pervaneli bişey uçuyomuş odanın bilmemneresine artık. Sonra onu alıp tekrar saatin üzerine takmazsan saat susmuyomuş :)
Uyanmaya birebir gibi geldi bana.

Halit dedi ki...

Benim alarmım Creeping Death
en kralından :)