13 Haziran 2008 Cuma

19 yaşında mühendis

Evet, 19 yaşında. Birçoğumuzun üniversiteye yeni başladığı yaş oluyor. Esra Aydın, ilkokula 5.5 yaşında başlamış çünkü tutturmuş "Ben okula gitmek istiyorum!" diye. Liseyi özel bir okulda burslu okumuş ve Sakarya Üniv. Çevre Müh. bölümünü kazanmış. Üniversiteyi de 3 yılda bitiriverince, 19 yaşında mühendis ünvanını kazanmış. Haberin ayrıntıları burada mevcut.
Ben 21 yaşımda mezun olacağımı düşününce sevindirik olurdum kendi çapımda. E bu örneği görünce hevesim kursağımda kaldı. Esra'yı tebrik ediyorum tabi, büyük bir azim, helal valla. Belli ki zamanını öğrenci kalarak harcamak istememiş, kendi ayakları üzerinde durmak için çabalamış. Ama düşününce, üniversitedeki öğrencilik hayatını pek yaşamadı büyük ihtimalle. Çok sorumsuz, keyfine düşkün biri gibi görünebilirim bu yazıyla, ama o kadar da acelem yok sonuçta, okulu erken bitireceğim diye. Böyle sindire sindire, okuldan alabildiğim kadarını alarak, yaşayabildiğim kadarını yaşayarak normal normal 4 yılda bitirmenin nesi var? 19 yaşında mezunu görünce, lisede ve üniversitede 1'er yıl hazırlık okuyan arkadaşlar, hele de hazırlığı uzatanlar ya da ÖSS'ye iki kez girenler napsın? Zaten ömrümüz boyunca çalışacağız, bari öğrenciliğimi yaşayayım.
Biliyorum, keyfine düşkün biriyim sanırım, ama kimse kusura bakmasın. Bu benim tüketici, bilinçsiz, sorumsuz, tembel biri olduğum anlamına gelmez. Sadece gencim, o kadar :p

Hiç yorum yok: