7 Haziran 2008 Cumartesi

Hızlı konuşmak

Eheheh blog yazma olayının suyunu iyice çıkardım :D Canı sıkıldıkça saçmalayan insan moduna büründüm. Napayım, köyde canım sıkılıyor, yeni bir heves de bulmuşum. Maymun iştahlı biri olarak hiç de yadırgamıyorum bu durumu :p
Evde tek başıma oturup “Ne karıştırsam?” diye düşünürken, hızlı konuşmanın sebeplerini araştırasım geldi. Tabi bu cümleyi gören bana manyak der hiç çekinmeden; haklı da :D Durduk yere çıkmadı; insanlar çok hızlı konuştuğumu söylüyor :s Son 1 haftada babamdan aldığım uyarıları sayamadım; ondan önce de msnde ya da telefonda konuşurken aynı ikazları yapıyordu sağolsun. Ben de farkındayım; hızlı hızlı konuşuyorum, bazen kelimeler yuvarlanıyor anlamsız bir hale geliyor falan. Empati kurmaya çalışınca hak veriyorum karşımdakine, hakikaten anlaşılmıyor.
Nette ufak çaplı bir araştırma yapınca karşıma gelenler ilginç: Kimileri demiş, bu hızlı düşünmenin belirtisi =D Bazı insanlar normale göre daha hızlı düşünüp, bir de bunların hepsini birden anlatmaya çalışınca sonuç bu oluyormuş. Mantıklı =) Öte yanda, bu durumu psikolojik sorun tarafına çeken de var =( Depresyon, mani veya stres belirtisi olarak hızlı konuşmak gösterilmiş. Bu da mantıklı gelebilir bir nebze. Kimileri doğuştan hızlı konuşur ki onların depresyonda olduğunu düşünmek saçma. Adam doğuştan mı depresif yani? Benim gibi sonradan hızlananlara gelirsek, gidip de 1-2 aylık bir hızlılığım yok :p Tamam doğuştan da değilim ama son birkaç yıldır vardı da son zamanlarda biraz daha ehil oldum :D
Bir arkadaşımız da bunun sebebini hızlı düşünmenin yanı sıra, kendini ifade edemediğini düşündüğü için bireyin düşündüğü her şeyi birden anlatmaya çalışması olarak değerlendirmiş. E bu da mantıklı geldi. Gerçi bu şahıs bilimsel bir veri sunmamış; onun için çok bir yorum yapmayacağım ona. ( Diyene bak, ben çok Descartes kılıklı biriyim sanki )
Açıkçası, stres belirtisi olarak hızlı konuşmak mantıklı çünkü fazla adrenalin, heyecan derken konuşma da hızlanır haliyle. Ama sonuçta bu, stres ve heyecanın devamı boyunca geçerli olsa gerek, on ay boyunca kesintisiz stresli kalacak değilim ya :S Kişilerin beyninin çalışma hızı konuşmalarına da yansır bence. Tabi en büyük faktör -ne kadar hızlı düşünürseniz düşünün- çenenizin kuvvetli olması :D Nitekim benim çenemin güçlülüğü birçok merci tarafından onaylandı, biraz da beynimin hızlı çalıştığını göz önüne alırsak, neden hızlı konuştuğum anlaşılır herhalde…

1 yorum:

fatih koç dedi ki...

gecenin bi vakti "neden herkes ben konuşunca 'hıh buyur? anlamadım' tepkisi veriyor?" diye hızlı konuşmak'ı gogıl da aratırken denk geldim bloguna
yazını hemen hızlıca okudum, sanırım hızlı okumak da hızlı konuşmanın getirdiği birşey, beni bana anlatmışsın gibi oldu :)