23 Ağustos 2008 Cumartesi

Beymen'den 3 elbise ( Çaresizlik'e devam )

Hayatta neler ön plandadır ya da neleri elde etmek isteriz? Sade, huzurlu bir hayat mı; yoksa insanların gözü önünde, parmakla gösterilen şaaşaalı bir yaşam mı? Başarı mı, para mı, aile mi? Yoksa insanların gözünde nasıl göründüğünüz, karizmanız (!) mı?
Herkes farklı yaratıldığına göre, hayattaki amaç ve öncelikleri de farklıdır ama bazı konularda bir genelleme var tabi. Mesela Dolce Gabbana'dan 2 kot almak için genç yaşta ömrünü harcamak -kusura bakmayın- bir salaklıktır. Evinde kaldığınız, zamanınızın çoğunu beraber geçirdiğiniz arkadaşınız size güvenip kredi kartı şifrelerini bile söyleyebiliyorken, siz onun kartını çalıp 15000 ytl'lik alışveriş yapabiliyorsanız bu kıymet bilmezliktir. Kartını çaldığınız insandan ve durumu öğrenip gelen babanızdan kaçmaya çalışırken tanımadığınız insanlara sığınıp, onları kandırarak onlardan yardım istemek zavallılık ve bencilliktir. Hele de yardım dilenirken kimlik ve yüklü miktarda para istemek de yüzsüzlüktür. Yardım dilendiğiniz insanları kandırırken, onlara kartını çaldığı kişiyi suçluymuş gibi anlatmak terbiyesizliktir. Adaletten kaçarken yanlış insanlara güvenip ona göre hareket etmek cahilliktir. Karşı taraf gerçeği anlamışken hala onları arayıp ağızlarını aramak kendini alçaltmaktır. Ve en önemlisi, sadece daha pahalı giysiler giyip artistik yemekler yemek için aileni yüzüstü arkada bırakmak, arkadaşının güvenini hiçe saymak, kaçarken başkalarının da başını belaya sokabilecek kadar bencilce davranmak gerçekten bir aptallıktır.
Evet, bunları o yapmış; Cennet. Bize sevgili olayı gibi yansıtıp asıl gerçeği ört bas etmiş. Şimdi kendisine dava açılmış, her yerde aranıyor. Sevgilisi de sanırsak kızın bu yaptığını biliyormuş. Şu anda hayatı kaydı; o farkında olmasa da. Büyük ihtimalle hapse girecek; ailesinin desteğini kaybetti; eğitimi yarıda kaldı. Allah kimsenin aklını başından almasın.

5 yorum:

Onur Yürüten dedi ki...

tarifsiz bir duygu seline kapıldım... işte hepsini şuracıkta yazıverdim:

http://onnurcan.blogspot.com/2008/08/tekzip-ve-ie-dn.html

Saygin dedi ki...

Valla ilk yazıyı okurken Oha demiştim bunu okurken Oha Oha diyorum.
Elif bence sana tavsiyem, madem stajda da günler geçmiyor, otur bunun senaryosunu yaz. Filmi filan çekilebilir ???

birbilen dedi ki...

Ya bu hakkaten yuh denilebilecek bir durum başka bir şey değil. Ayrıca 15000 ytl nedir ya. Hakkaten hayatını kaydırmış Umarım sizde en hasarla atlatırsınız durumu... İnsanlık ölmüş hakkaten

unforecastedstorm dedi ki...

aman tanrım hakkaten oha!!
bu ne be saka gibi bi insanmıs.kleptoman mı nedr?
para ve sosyal seviye hırsı heralde..ne diceimi bilemedim resmen.senin basın belada mı peki smdi?

Elif M. dedi ki...

çok şükür bi sorunum yok henüz :D kendimi deşifre ediyorum sanki buradan yaa :s neyse bana ne ben masumum zati :p