19 Ağustos 2008 Salı

Dyspraxia & Dyslexia

Bugün hastalık haberleriyle dolu bir gündü benim için. Sabah staja gittiğimde haber okuyordum ki bir baktım sevgili Hayri Pıtır'cığımız beter bir hastalığa yakalanmış: Dyspraxia. Valla geçmiş olsun, Allah şifalar versin kendisine. Hastalık hakkında haberlerdekilerden daha fazla bilgiyi buradan bulabilirsiniz. Ayakkabı bağcıklarını bağlayamamak şöyle dursun, yapacağı herhangi bir işin sırasını karıştırma, bedenini kontrol etmede sorun yaşamak başlıca belirtileriymiş bu hastalığın ve hatta duyusal verilerin değerlendirilme mekanizmasında da probleme sebep olabiliyormuş. Zor şey tabi.
Öte yandan, bir yazı daha okudum ki, bir disleksi hastası hakkında. Disleksi hastalarının başlıca problemi okuma, yazma, matematiksel işlem yapma, mantık yürütmede ortaya çıkan öğrenme bozukluğudur ( Hastalığın tanımı bu ). Onun hakkında da buradan bilgi alabilirsiniz. Ama altını çizmek gerekn birşey var ki, bu insanlar gerizekalı değildir!!! ( Bkz: Einstein, Leonardo da Vinci, Tom Cruise, Walt Disney, vs. ) Aksine normal insanlara göre daha da yetenekli de olabilirler. Okuduğum yazı da böyle yetenekli bir insan hakkında.
İngiltere'de yaşayan bir disleksi hastası vatandaş, üstün el becerisi sayesinde toz zerrecikleri ve şeker kristalleri kullanarak heykelcikler yapıyor; yalnız bu heykelcikler en iyi mikroskopla izlenebiliyor çünkü iğne deliği gibi miniminnacık boşlukların içinde duruyorlar. İnsanlar neler yapabiliyormuş, bir kez daha hayretler içinde kaldım.
İnsanların sanat ya da zevk adına neler yapabileceğinin başka örnekleri de var tabi. Mesela piercing. Hatta piercing ötesi takılar diyelim çünkü bu insanlar aşmış, başka da birşey demiyorum.
Alakasız bir link daha: Blog karıştırırken gördüm bunu da: Sevgiye dair bir yazı. Okumanızı tavsiye ederim; sevginin günümüzde ne olduğunu ve aslında ne olması gerektiğini hatırlatan bir yazı. Şahsen okuyunca ben de kendimden utandım ama bir yandan da mutlu oldum :p

3 yorum:

unforecastedstorm dedi ki...

hayri pıtır dediini gormezden gelerek dwm edicem.=)
sevgili dan'imin basına gelnler boyleymis de galiba dogustan varmıs, yeni olan bsey diil. zaten kendisinde oldukca azmıs bu olay, sonucta yine de okul basarısını ve bi takım fiziksel kabiliyetlerini etkilemis. bu konu hakkında rahatca konusabildigi icin de kendisini tebrik ediyorum burdan.=p
getirsin bagcıklarını ben baglarım ya, sorun yok!=D

birbilen dedi ki...

yooo gayette hayri pıtır bencede. ayrıca adama helal olsun benim merak ettiğim adam da hareket bozukluğu varken bunu yapması hayret verici adamın öss de kaydırıp yüksek puan alması gibi bir şey yani:D

Onur Yürüten dedi ki...

Bense Hayri Bodur demeyi tercih ederim... FANATİZME HAYIR! =D ve evet, Daniel nispeten şanslı duruyor, serinin yeni filmi çıktı çıkacak, umarız ki bu hastalığı çok sıkıntı yaratmaz...