20 Nisan 2012 Cuma

Yabanmersini çikolatayla buluşursa...

Son yazılarımda Finlandiya'ya fazlasıyla odaklanmış bulundum, gerek överek gerek yererek. Şimdi yine öveceğim, ama sadece Finlandiya'yı değil. Bu kez İsveç de alacak payını benden.

Kutuplara geldiğimden beri yabanmersini içerikli ürün tüketimim tavan yaptı. Memleketimizde hiç yaygın olmadığını düşünürsek, buna şaşırmamak lazım (yılda 0'dan günde 1'e çıktı oran). İklimin bir getirisi olarak, Kuzey Avrupa'da yabanmersini içeren milyon çeşit gıda mevcut. Sağolsun kendisi öyle güzel bir meyve ki, özellikle çikolatayla uyumu beni benden alıyor. 

Yabanmersini-çikolata ikilisinin farklı bir kombinasyonuna İsveç'te rastlamıştım. Sabah şirin daracık sokaklarda yürürken minik bir çikolata dükkanının önünden geçiyordum ki, dükkanı fark etmemle içeri girmem bir oldu. İyi ki de öyle olmuş, çikolatalı yabanmersini marmeladını keşfedemeyecektim aksi takdirde. Kıvamı biraz garip görünüyor, ama tadı unutturuyor o garipliği. Şimdiki hedefim bundan Finlandiya'da bulmak. Umarım vardır da ben bilmiyorumdur, çünkü hiç yoksa İsveç'e giden birilerini bulmam gerekecek 3-4 ayda bir :)


1 yorum:

baba dedi ki...

Yavrucugum yabanmersini memlekette cook senin memleketten haberin yoook. Gonderelim sana sepetle ~:)